Surat untuk Mizuka Shouri



Mizuka Shouri, 
ini adalah apa yang saya nak awak tahu tentang diri saya.. Walaupun awak rasa awak kenal saya tapi sebenarnya tu cuma monolog dalaman awak saja.. So, jangan rushing.. Sejujurnya, saya tak boleh specifickan ciri-ciri kenapa saya suka awak sebab saya tak jumpa awak lagi.. 

Saya bukan lah seorang yang memandang rupa.. Walaupun pada hakikatnya rupa memainkan peranan penting.. Oleh itu, tidak perlulah saya mengebang disini.. Rasanya sudah sedia maklum.. Tapi bagi saya yang paling penting adalah kejujuran dari hati yang suci... Sesuci mana? Semestinya sesuci minyak masak Murni..

Mizuka Shouri,
saya bukanlah perempuan yang sempurna apatah lagi mencari kesempurnaan.. Maafkan saya.. Sesungguhnya ayat saya teramat poyo untuk ditatapi apatahlagi untuk dicanang seantero Malaysia.. Tapi itulah realiti.. Pada perbahasan saya, bahasa yang poyo sangat sesuai pada ketika ini.. Tapi jangan awak pernah mengharap untuk saya menuturkan bahasa poyo ini ketika kita keluar bersama.. Kerana akan ada involuntary action bakal terjadi..

Mizuka,
awak adalah orang yang saya tunggu berkurun lamanya walaupun pada hakikatnya say baru berusia tut tahun.. Kenapa saya mengebang lagi? Ini kerana untuk membuktikan kepada awak dah lama mana saya menanti awak.. Bukan dalam keadaan berdiri lagi, malah berbagai gaya telah saya guna.. Lihatlah, begitu besar cinta saya pada awak..

Mizuka di pengakhiran pena ini, saya Minawa akan terus menunggu... Walaupun awak hadir ketika saya sedang busy melayan bukumuka, saya akan buktikan cinta saya dengan meng'logout'kan diri saya.. Sesungguhnya itu adalah tindakan yang sangat sukar untuk saya lakukan.. Tapi demi awak, saya sanggup..
^_^


No comments:

Post a Comment