Mereka Sangat Nonsense

Sungguh panas hari ini.. Actually bukan hari ni je tapi hari-hari sebelumnya.. Seronok dapat kembali blogging balik.. It's like having my soul back.. Kat sini je amapu cakap Malaysia ni panas.. Kat alam yang nyata nak cakap macam tu, you wish my dear.. Memang akan kena bertepek-tepek dengan member aku yang sememangnya tak punya hati dan perasaan.. 

Kemana aku pergi membawa diri selama beberapa hari? Sorry readers tak update korang dengan story-story meruntun jiwa merobek kalbu.. I'm quite busy lately.. M.I.A.. Missing in action gara-gara kepanasan yang melampau.. Seriously aku tak pernah rasa panas melampau macam ni.. Aku bukan nak menunjukkan kepandaian yang sememangnya tak dapat disangkal lagi, tapi berdasarkan ilmu geografi waktu tingkatan 3, kepantasan akal menyelesaikan masalah add math, keupayaan memahami dalam physic dan juga chemistry, aku rasa ini semua gara-gara too much pollution.. 

Bukan sekadar pollution pada alam sekitar tapi jugak pollution pada ke'sosial'an masyarakat pada masa ini (ayat dah macam jawab essay bahasa melayu, confirm dapat fullmark).. Bukan nak mengata apatah lagi nak menjaja cerita but this is the reality.. Those younger specially yang secondary, they are too brave to do something that I called as 'stupid ever action'.. Dorang punya thinking very simple I bet.. Aku pernah muda dah sekarang still muda and aku pun ada rasa nak having fun.. Aku fun jugak tapi cara dorang mencari fun tu yang salah.. Especially couples.. Why you guys being so stupid? Believe in true love lah konon.. Yo bro! Your only 17 below, there's no way for true love until you have your own life.. 

Yang aku paling tak faham dan aku rasa sampai bila-bila aku takkan faham, yang sanggup blah ikut boyfriend.. Apa yang balak ko ada ko nak follow dia? better stay with your parents.. At least, korang dapat jaminan keselamatan yang nyata, duit untuk belanja, bilik private and confidential.. Seriously.. Bagi aku yang buat perangai macam tu, NONSENSE! Apahal lah korang nak buat macam tu? Hey! Stay dengan parents at least you can get L.V handbag for free.. Paling cikai pun Espirit handbag yang latest.. What do you expect more? Balak nak beli? Minyak motor pun mintak awek yang topup kan.. You wish la..

Yang lari ikut balak, kalau balak tu handsome, stock boleh buat jadi model, find boleh diterima akal.. People gonna say " She's crazy about his looks".. Aku pun boleh jatuh jealous.. Ni tak, boyfriend muka ala kadar je, konon aku tak memandang rupa.. Habis, kenyang ke hadap muka.. Carilah yang ada future.. Kalau korang sanggup sengsara at least fikir about your children.. Sound like I'm good enough? Bukan macam tu.. It's too sad to see those child yang tak berdosa.. They deserve for a better life.. Nowadays, living a life is not easy.. Even orang yang ada degree ada yang kerja kat kedai buku, jadi tukang fotostat.. Tiba-tiba teringat Albert Einstein said "Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today".. 




No comments:

Post a Comment