Hati aku fragile. Tapi kenapa kau pecahkan jugak?

Aku ambil masa yang agak lama actually nak hupdet entri kat blog. Aku kaji selidik hati perasaan aku. Apa yang teruk naw sekarang ni sampaikan aku jadi tak tentu hala. Makan licin, mandi lecun, tidur lena. Dah dah. Aku tak nak mengarut pasal benda lain. Jangan distract focus aku. Aku nak hupdet blog ni.

.........

Aku nak cakap pasal dia. Ye dia. Dia yang aku suka. Suka gila babi sampaikan aku sendiri merana. Siang malam aku tunggu dia. Ye dia. Siapa lagi. Tak korang tak kenal dia. Dia seorang melayu yang biasa tapi sempurna pada aku. Sempurna sampaikan tweet dia je berbunyi "Penat sungguh hari ni" boleh buat aku tersenyum. Tersenyum sampaikan tweet yang tengah hari tu aku bawak sampai ke malam. Even tweet tu bukan pasal aku.

...........

Gila? Ye aku mengaku aku gila. AKu gilakan dia. Gilakan dia sehinggakan aku sendiri sakit bila dia ada yang lain. Ye dia mungkin bakal ada orang lain. Dan jawapan aku tak pada soalan korang yang ingat aku akan doakan kebahagiaan dia. Tak sama sekali. Sikit aku tak pernah berdoa. Yang aku selalu doakan aku harap aku dengan dia. Cuma aku dengan dia. Aku tak ada masa nak selitkan manusia yang merampas cinta hati aku dalam doa aku.

...........

Ye. Dia tahu aku suka dia. Suka macam gila. SUka sampaikan aku sanggup buat apa saja untuk dia. AKu cari takdir untuk aku dengan dia. Bunyi macam bodoh? Ye. Manusia bodoh keranan cinta. Korang tak lalui so korang takkan faham. Masa menulis ni pun hati aku rasa macam nak meletup sebab aku dah sakit. Sakit cinta dengan dia. Aku dah jatuh hati dan aku tak boleh buat apa-apa. Jatuh jauh sangat. Guna timba pun belum tentu dapat kaut balik hati aku tu.

No comments:

Post a Comment