Aku Okay Saja

It's 3.46 am.. Lepas bosan bermukabuku, aku rajin-rajinkan diri aku untuk menaip sebaris dua karangan.. Memerah otak dipagi hari yang still aku tak tahu matlamatnya.. So lovely and lonely..Hanging kat dalam bilik aku yang bersepah dengan barang-barang peribadi dan jugak barang-barang study.. Cuti sem it's always macam ni.. Aku nak mengemas tapi still tak dapat idea macam mana nak mula.. So, let it be first..





Duduk sorang-sorang macam ni buat teringat masa dulu-dulu.. The time that he's still with me here.. Okay.. Nampak sangat gebangnya.. The time he's still with me somewhere I belong at that time.. Sounds better.. Pada waktu macam ni he will received a text from me,

"Hay babe.. Sleep already dear??"

Satu kemestian yang aku akan buat kalau aku tak boleh tidur.. Tapi it's not mean that he need to reply my text.. Cuma at least dia tahu the things that come to my mind every little second is him.. Hal pertama bila aku bangun tido, aku akan capai handphone aku,

"Hay dear.. Wake up.. Its noon now babe"

Berdasarkan dua maklumat ringkas namun padat tu, aku rasa korang mesti dah buat kesimpulan "Nonsense lah minah ni.. Mesti ex dia dump dia sebab berserabut.. 24 hours all time keep texting.."

Actually readers, aku ni type yang when I'm with someone, the only people that I close to is only that someone.. Every little thing yang aku buat or happen to me, I will let him know.. Ayat aku semakin poyokan?.. haha.. Tahniah kepada aku.. Tapi itulah hakikat.. The only facts yang kadang-kadang aku sendiri pun tak dapat nak terima..

"Kau ni memang telah diketahui umum sengal tapi aku tak sangka kau sesengal ni.. Stop inform dia pasal itu ini.. Does it look like he care?? Think out of box.. It's not going to be like before.. The time he still love u.. I bet dia tengah happy dengan his new toy.. U, please stop being stupid.. It's so annoying"

It's my own friend yang cakap kat aku macam tu.. Yes.. It's true he's hynopsis aku maybe dengan ayat-ayat or perilaku dia yang sangat menyenangkan hati.. Aku then ambil langkah yang drastik lagi spastik, text dia..

"Okay.. I'm not good enough untuk u... U look better without me.. So, bye then dear.. I'm being so positive right now.. ^_^"

Lepas tu, line phone aku terus jam dan inbox aku disemakkan dengan message sepoyo-poyo alam.. Guess who?.. Okay.. U're right.. Dia lah.. Sape lagi.. Keep saying the same things.. Cakap dia menyesal buat aku macam  apa yang dia buat... When he's wake up, it's so weird dah tak ada text yang membuatkan handphone dia berbunyi ringtone chipmunk yang seriously, annoying sgt dan itu bru aku sedar sekarang.. 





To wrap up, guys always like that.. Ego mengalahkan KLCC.. Just tak nak nampak dia desperate on me, dia buat aku macam tu.. So childish.. Dan aku? Sedang berbahagia dengan hidup walaupun aku cuma sendiri.. It's not that bad okay walaupun sometimes rasa bosan.. But I still fine.. I doing great.. ^_^ 

No comments:

Post a Comment