Sayang, this is not right

Menunggu ketibaan message dari pakwe wa yang kunjung tiba di handphone buruk cap ayam. Mungkin orang lain rasa wa bahagia je sepanjang masa dan ketika tapi ada masa jugak wa keciwa dengan sikap pakwe wa yang suka wak derk. Bengang ouh! Tapi disebabkan wa nie seorang awek yang penuh dengan toleransi dan sifat-sifat terpuji maka wa banyak mengalah dengan dia.

"Lu brutal sia-sia, tapi takot kena tinggal"

Relaks la bro. Wa bukan takot kena tinggal ke apa, tapi ini membuktikan chenta wa nie penuh dengan keikhlasan dan bunga-bunga chenta. Lu apa kes nak bengang? Taw la lu dulu sangkut kat wa tapi wa reject lu maen-maen je. Sebab lu kaki boya, kaki outa. Mana wa suka. 

Back to the story.....

Wa dalam proses Long-Distance -Relationship. So, bila dah distance tu, banyak la subtances-subtances yang bakal menyelinap masuk ke dalam kepala otak wa yang makin lama makin berabok dek dimakan usia yang menjengah ke usia yang wohoo. Wa selalu message dia bukan sebab wa tak percaya tapi risau takot dia terlupa akan kewujudan makhluk yang bernama wa di celah dunia fana nie. Pakwe wa ni wa tak tahu nak describe spesis apa dan jenis dari kaum mana. Message wa susah benar nak balas. Kadang-kadang terfikir dilubuk hati wa yang suci nie nak je wa tinggalkan dia. Tapi wa tak nak terburu-buru, takot nanti wa sendiri yang menyesal.

Bukannya wa nie girlfriend yang perfect sangat yang tak ada rasa jealous. Ye dak? Tapi wa jenis yang serious. Sesetengah makhluk bumi nie kadang-kadang tak percaya yang wa serious sebab tu diorang tinggalkan wa. Memang masa tu wa rasa dioranglah mentibang laut yang tak dapat dimaafkan. Nak kaw, packing kasi campak laut. 

Sejujurnya, wa memang selalu keciwa dengan sikap dan sifat boyfriend wa yang serupa gampang itu. Tapi wa tak boleh salahkan dia jugak. Kalau ada jodoh, ada la. Kalau tak ada jodoh, maka akan berpisah lah kami dalam beberapa dekad lagi. Wa nak luahkan apa yang terpendam di lubuk hati wa nie kat dia, tapi masa itu mencemburui wa. Wa pon tak faham apahal dia nak cemburu sangat. Macam wa rampas pakwe dia, Ye dak? Sifat hasad dengki. Ape pon tak boleh. Chow!

No comments:

Post a Comment