Maybe this is the end.

Okay. That's it. Aku rasa inilah penghujung kisah chenta yang aku berangan-angan sampai ke tua. Too bad tak macam yang aku sangkakan. Aku boleh nak tahan dia dari pergi, tapi aku punya pandangan aku sendiri. Aku tak nak menyimpan sesuatu yang bukan milik aku. Sama erti macam menyimpan anak patung yang kau rembat dari ank jiran sebelah rumah kau. Mungkin kau memiliki patung tu, tapi pada hak nya, patung tu milik orang lain. Dan yang lebih pedih, kau tahu akan keadaan tu.

Aku rela hati pedih sekarang dari sakit hati sebab tak mampu miliki apa yang aku nak. Aku belajar dari kesilapan. Sebelum ni, aku terkejar-kejar ex aku yang pada aku masa tu, dia sorang je mampu buat aku bahagia. Aku tak nak perkara tu berulang dengan dia. Aku tak nak terkejar-kejar benda yang tak pasti. AKu tak pasti betul atau tak perasaan dia pada aku. Dan aku tak nak cuba tahu perasaan sebenar. Jika benar perasaan dia, aku gembira. Sekurang-kurnagnya, aku pernah disayangi untuk satu ketika. Dengan ikhlas. Tapi jika sebaliknya, hati aku bakal menanggung satu kesakitan bagai lava gunung berapi baru saja tumpah dekat hati aku. So, aku nak avoid rasa tu.

Sekurang-kurangnya, sedih yang aku rasa sekarang cuma sekejap. Tak sekuat dulu. Dulu aku sempat sayang dan menaruh harapan. Sekarang aku cuma sempat menaruh harapan tapi tak sempat rasa sayang. That's better I think. I've grown up. I'm letting him go. Kalau aku tak bermakna apa-apa pada dia, he won't come back. Dan aku akan menangis sampai saat aku bertemu yang lain. Aku tak nak merayu, aku tak nak asking for apologise. Aku tak salah and I have my own pride. Kalau dia hargai rasa sayang aku pada dia, dia akan patah balik untuk bawak rasa sayang aku dengan dia. Kalau tak, dia akan berjalan terus untuk cari sayang yang lain.

Seriously, aku sedih. Tapi tak adalah sampai nak menangis air mata darah. I believe in fate. Kalau jodoh tak kemana. Sooner or later, I'll found the one that deserve my love. No matter how hard the situation or how far I am from him. He will fight and run for me. That's true love. And I'm so excited about it. Whenever I think about him, the person that are now somewhere on the earth.


No comments:

Post a Comment