Soal Cinta Biarkan Saja

Aku suka dia. Aku rasa dia lah segalanya. Ada diantara korang yang berperasaan macam ni? Perasaan ni datang bila kau suka seseorang dan bila kau jauh dengan dia kau rasa kosong. Bukan kosong blur, tapi kosong cuma mampu kau cakap sebagai kosong. Apa yang kosong kau pun tak pasti.

Ada orang bila dia suka seseorang dia tak pasti. Padahal bila jauh, asyik teringat je, bila tak ada asyik terbayang je, bila terpandang senyum sorang-sorang. Yup. Bunyi gila tapi itulah hakikat yang kadang-kadang kita manusia yang waras dari segi akal fikiran yang jauh dari lubuk jiwang, susah nak mengakui.

Segolongan lagi sangat pasti dengan perasaan yang diorang ada. Sangat yakin perasaan tu benar dan tiada yang benar melainkan yang benar belaka. Tapi bila cuba meluahkan, ada saja perkara yang meruntun jiwa. Cuba mengambil berat tapi dianggap penyibuk. Cuba menjadi penyayang tapi dianggap kuno ketinggalan zaman. Cuba berlagak seperti mana dia inginkan tapi dianggap psiko seperti taksub kegersangan.

Cuma satu yang aku pasti. Cinta tak boleh dipaksa apatah lagi nak dicuba-cuba. Jika suka katakan saja, jika tidak pergi jahanamlah mereka. Jangan bersedih duka lara, meratap nasib yang kena reject aje. Bertawakal dan berusaha, tentu akan ada hasilnya. Wslm~

No comments:

Post a Comment