Penunggu Tertunggu Dan Terus Menunggu..



Bila seseorang putus, clash atau pun break off dengan bf or gf dan dia masih mengharapkan si dia kembali walaupun pada dasarnya kita semua tahu itu tak akan terjadi, dia boleh  dianggap sebagai penunggu tapi bagi menambahkan gimik dalam cerita, we called them as penunggu tak berpenghujung.. Buat apa nak mengharap pada sesuatu yang dah lepas sedangkan kita boleh dapat yang lagi bagus dihadapan.. At least kalau tak sebagus yang sebelumnya pun kita akan dapat yang sesuai, sehati, sejiwa, sebantal dan sebagainya.. How come you all sanggup wasting your precious time menunggu orang yang tak pasti..





Tertunggu umpama pemancing yang memancing ikan di sungai yang terang lagi bersuluh, siap dengan singboard sebesar alam , mengatakan bahawa ikan telah pupus dikawasan itu.. Melalui kelogikkan akal fikiran yang tiada tolak bandingnya, it's seem so stupid untuk memancing dan terus memancing.. Membazir masa dan tenaga.. Macam tu jugaklah seumpamanya korang menanti cinta yang konon sejati, walhal orang tu dah dump korang dengan cara paling kejam atas muka bumi ni.. Tak salah untuk tertunggu tapi jangan sampai korang terlepas pandang mutiara yang melintas didepan mata.. Jangan kerana terlalu kejarkan cinta monyet yang asyik duk bergayut dekat pokok sampai korang melepas cinta sejati yang benar.. We can't never move on if we don't let the past passed by.. Never regret for letting go the past because it will return preciously..



Adalah tidak salah untuk menunggu.. Menunggu dan terus menunggu.. Tapi yang pasti penantian itu suatu penyeksaan.. Live life for joy so you won't regret in the next time.. Menunggu ni bukan senang walaupun hanya memerlukan 8 huruf saja untuk eja.. Menggunakan 3 suku kata untuk menyebut.. lagi-lagi menunggu sesuatu yang tak pasti, bagai dirobek-robek hati dan jiwa yang kental ini.. Umpama you asked your mother to get you 2 pieces of fried chicken but in the end your mother come out with RM2 goreng pisang... Sangat sentap dan pilu bila apa yang kita nak kita tak dapat.. Information yang diberikan dari hati kehati macam mencurah air bandung ke atas aluminium foil.. masuk telinga kirai keluar telinga kanan.. Teramat sedih dan teramat pilu, but what we can do? We are just a human that always caught flu, when time passed by we just sit here without any clue..

P/S: Okay last part nonsense statement ever I had made.. SORRy!

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete