Kenali Jenis Gebang





Please don't lie to me, unless you're absolutely sure I'll never find out the truth.
Ashleigh Brilliant

Berani dia gebang aku? Eh ko ingat aku tak tahu berapa hengget je orang jual biskut sebalang heh? Ko jangan nak cakap ko import biskut tu dari China.. Itu mengebang tahap menggila namanya.. China pun tak tahu lah biskut macam ni wujud.. Mak aku buat lagi sedap tahu.. Ko ni nama je pakwe aku, tapi berkira bagai nak rak.. Sabo je la..

Any fool can tell the truth, but it requires a man of some sense to know how to lie well.
Samuel Butler

"Hello you.. Buat apa?.. Hah.. Exercise?.. Rajinnya you.. Kat mana?.. Kat Mid????!!"
Apa ke jadahnya ko exercise kat Mid.. Nampak sangat gebangnya tu.. Jangan ko nak cakap ko berjogging kat dalam Mid tu.. Orang kurang waras pun tak ada nak buat perangai macam gitu.. Ko agak-agak la mengebang pun.. Cakap la jogging kat taman ke tasik ke, kalau ko cakap kat taman KLCC tu pun aku percaya walaupun agak impossible.. NI tak.. Pedih sungguh..





If you do not wish to be lied to, do not ask questions. If there were no questions, there would be no lies.
B. Traven

"You kenapa tak angkat phone i?"
"Hah.. Tidur.. Yela tu.."
"You tipu.. Takkan tidur sampai tak dengar i call"
..To be continue..
Malas nak komen banyak-banyak yang macam ni punya kes.. Yang si awek jenis cemburu tahap ke-7, pantang bf tak angkat phone, mula lah keluar drama sebabak.. Yang bf pulak, dah tahu pekak, bukan reti nak buat volume phone paling kuat, saja nak orang membebel.. Aku tak payanh cerita banyak.. Korang dah boleh agak kot.. Lepas ni awek tu akan nangis, pastu bf pujuk-pujuk, baik balik.. Begitulah hari-hari dorang berlalu.. 




A lie told often enough becomes the truth.
Lenin

Yang ni tak nak komen banyak.. Ada jugak betulnya tapi ada jugak gebangnya.. Contoh, selalu jugak aku cakap kat mak aku bila dia tanya aku ada duit tak, aku cakap ada.. Bukan selalu jugak dah tapi selalu sangat.. Tapi dah banyak kali cakap pun tetap duit kureng jugak.. Hishh.. Masalah masalah.. 



No comments:

Post a Comment