Terbang macam kumbang

Bangun pagi tadi terasa aman damai tenang je.. Pertama kali aku rasa Kolej Perhentian aku yang punya.. Terasa diri ni berterbangan sebati dengan angin pantai Teluk Gadung.. Aku mengusha washing machine (bg gimik sikit).. Wah.. Tiada bakul-bakul lahanat yang biasanya akan berbaris menunggu giliran untuk masuk kedalam mesin.. Aku pon dengan hati yang berbunga-bunga.. Mengangkat bakul-bakul yang penuh dengan berkat, turun kebawah.. Aku menghayati setiap langkah syahid aku.. Mengumpul seluruh tenaga menuju jalan kebenaran..
Setelah selesai perjuangan aku, aku mendaki semula anak-anak tangga dengan gaya mendaki gunung everest.. Sampai ke bilik terus ku tatap menara setinggi 2 tingkat.. Sungguh indah tenang dan indah.. Aku terus mengorak langkah memanjat satu persatu dan meneruskan perjuangan aku dalam mimpi indah.. 
P/S: MENCERITAKAN BETAPA BOSAN HIDUP AKU.. :'(
Photobucket

No comments:

Post a Comment