Badut Sambilan

Aku ada terbelek-belek satu majalah yang agak famous dan branded jugaklah kan.. Vogeh namanya.. Tengah-tengah aku duk membelek tu, mata aku terpana tengok satu design.. Aku usha punya usha rupanya manusia bhai.. Bapak sungguh unik ukiran dekat muka dia.. Membuatkan aku yang jarang menggunakn otak ni bertindak mengabungkan sel-sel neutron dalam kepala aku untuk mendapatkan kepastian macam manalah diorang buat.. Terer kot! 
Tapi kalau diikutkan akal logik aku tak nak buat dosa memang aku ada kutuk la sebakul dua.. Macam dah tak ada keje menconteng muka dengan segala water kaler yang lahanat tu.. Muka yang cun tiba-tiba jadi clown.. Yang tak cun lagi sadis, semakin terserlah kehuduhan beliau disitu.. Tergamaknya dunia..

Aku ni student jurusan masak memasak,so no wonderlah aku akan pakai baju kitchen kehulu kehilir.. Kalau tak ada kelas aku duk dalam bilik je bertapa memikirkan masa depan.. So memang taklah aku nak bersolek bagai dalam bilik kan? Jangan nak buat keje giler gi kitchen pakai makeup, nanti ada jugak yang bertukar jadi meatball dalam spagetti.. Tapi ni lah yang menjadi dilemma aku dengan member-member seperjuangan.. Tengok budak-budak OM (simplify from Office Mangement) bapak menyentap jiwa raga.. Cun-cun semuanya.. Berbelit bagai gi kelas.. Aku nak berbelit gi kitchen, jangan buat giler bhai... Gi ukur langit tinggi rendah dulu... 
Sesungguhnya aku dalam mood study week.. Walaupun aku tak study tapi sekurang-kurangnya aku menghayati minggu study week.. Baguskan aku? aku buat record kot tak balik.. Tiap-tiap malam menyusun kata indah, mjeluahkan rasa hati yang pilu tak dapat balik rumah.. Ku lipat kertas tu buat macam roket, campak keluar bilik konon adalah putera sewel datang naik kuda menyambar surat aku tu.. Bagi kat mak aku, terus hantar rombongan meminang.. hahaha.. Sejak dah nak habis sem ni aku dapat rasakan imaginasi aku semakin tinggi.. Kalah KLCC bhai.. LU apa ada??? Jangan main giler..LU BIKIN HATI WA PANAS, WA KASI LU PUNYA MUKA PECAH.. ( iklan muvee baru, saja promote lebih.. Apa aku cakap tak dimaksudkan eh.. Bukan takut tapi tak berani..haha)
Photobucket

No comments:

Post a Comment