Jenis-Jenis Cantik

Cantik nie terlalu luas maknanya. Cantik dari segi rupa, cantik dari segi peribadi and even cantik dari segi percakapan. Macam-macam definisi cantik untuk orang yang berlainan. Sesetengah orang tu di katakan cantik sebab rupa paras yang cun-melecun kalah iras-iras Nasha Aziz bahkan mengalahkan Fasha Sandha. Ni muka saja yang sedang wa perkatakan. Mata bundar, hidung terletak, mulut merah delima, pipi pauh dilayang. Maka golongan ini digelar cantik.

Yang kedua, cantik dari segi fizikal. Meaning, ada body yang melentik macam Hanis Zalikha. Memang cantik. Tengok sekali pasti terpandang lagi sekali. Itu kalau lelaki. Kalau perempuan, pandang sekali, pasti jeles sampai ke mati. Badan serupa kerengga bhai. Siapa tak cair? Siapa tak jeles? Cer story sikit. Model yang top dan juga blogger yang famous. Cukup package. Manis, cantik, tinggi, lawa, dan mempunyai pekerjaan yang menjadi idaman gadis-gadis yang tak cukup inci.

Yang seterusnya, mereka-mereka yang mempunyai perwatakkan yang sangat manis dan cantik. Sangat cantik untuk dipandang dan apabila dipandang maka sejuk mata yang memandang. This is it. The X factor that most guys was talking about. Golongan ini jugak yang dikejar oleh golongan belia-belia untuk dibuat bini walaupun perangai belia-belia sekalian macam haremm. Gadis-gadis berpewatakkan sebegini biasanya berasal dari keluarga yang baik-baik dan alim-alim. Wa tak cakap lu orang tak baik. Wa cakap kebiasaannya.

Cantik jugak dilihat dari segi percakapan. Ni yang banyak buat lelaki-lelaki malaya jatuh chenta sampai sanggup lari ke Lombok. Lelaki lari ke Lombok? What the F***. Mereka yang mempuyai kecantikkan dari segi ini dilihat mempunyai kelebihan dalam menabur ayat-ayat manis dan jugak mempunyai ilmu yang mendalam dalam menggunakan ayat-ayat power. Maka mereka-mereka ini seharusnya sangat dijauhi oleh mereka-mereka yang lurus bendul.

Begitulah jenis-jenis cantik yang dapat wa kenal pasti. Tapi wa tak berapa pasti tapi wa harap kajian wa tu adalah yang pasti dan tida yang pasti melainkan yang pasti belaka. Chow!

No comments:

Post a Comment